lördag 6 december 2008

Öl OCH Vin-provning!


Ikväll ska herrklubben återigen träffas, senast var på Sthlm Beer & Whisky.
Denna gången har Darren fått tillstånd att vara med igen, det ser vi alla fram emot.

Natan har bokat in oss på en rödvinsprovning ikväll. Ska bli ganska kul faktiskt. Jag dricker gärna rödvin till maten, som det är eller till en bit ost, men har väl inte lärt mig hur man ska smaka på det, vad som passar till vad - eller vad tusan "bouquet" är för något.


Men innan vinprovningen måste man förstås gå på Amylase och Hembryggarföreningens vinterölsträff!
Det återstår att se om det kommer finnas lika bra grejer som på sommarölsträffen, som rent spontant innehåller fler stilar jag gillar. Jag hoppas dock kunna hitta någon IPA eller brygd som INTE fått en massa kryddnejlika, kanel och andra konstiga "jul-kryddor" istoppat i sig.
* * *

Jag ber om ursäkt till de mina bekanta som läser bloggen och bara hittar en massa ölsnack. Jag får försöka bli bättre på den punkten.
Kan väl nämna att veckans träning inför "beachen" innehållit två innebandypass och ett simpass i Valhalla. Men usch vad man stank efteråt trots att man skrubbade sig i duschen. Det stank en blandning av klor och nerpissad fullgubbe efteråt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Öl är ALLTID trevligt att läsa om, men när det enbart blir det öl blir det lite tråkigt till slut faktiskt.

Det vore som om att jag bara skulle snacka "prio" varje inlägg! ;-)

Anonym sa...

Min poäng i förra inlägget var; du kan fortsätta skriva om öl i varje inlägg, bara du tar med andra saker också! :-)

Anonym sa...

Nerpissad fullgubbe ligger ju nära till hands efter både öl och vinprovning.

Anonym sa...

Du är ju en fyllegubbe Dempa ;)

Anonym sa...

boquet e krydda på franska :P

Anonym sa...

kjella was here. du har precis påminnt mig om varför jag aldrig går till badhus längre. det är den kombinerade klor och kiss lukten/smaken som jag inte gillar. hade glömt det. Tack!

Anonym sa...

Tips som kan avslöja detaljer om Dempas hygien: Klor fäster framför allt vid smutspartiklar och död hud så om du skrubbar dig ordentligt före du badar i klorbassäng så minskar du risken att dofta klor efteråt. Källa: Stadsparksbadet i Borås.
//Nickes fruga

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler