onsdag 4 mars 2009

Nytt från Flying Dog


Wicked Wine har fått in två nya hundar till sin hundgård: Wild Dog (Barrel Aged Gonzo Imperial Porter) och Garde Dog.

En whiskylagrad Gonzo, Wow!

"This unique version of Flying Dogs popular Gonzo Imperial Porter was brewed and transferred into charred white american oak whiskey barrels that the Stranahan´s Colorado Whiskey had aged their product in for two years. After ageing in the wood barrels for three months, the Imperial Porter was hand bottled, corked, labeled and conditioned for another couple of months before being shipped. Headbrewer Matt Brophy describes that the taste will remind you of sweet chocolate, dry oak and smooth whiskey. Out of a total of 8640 bottles of this once in a lifetime brewed product, Sweden managed to get approx. 4000 bottles."

Häftigt. 4000 flaskor - en möjlig "tillfällig nyhet" om några månader?
-"Vi har precis fått hem ölen och kommer lämna prover till Systembolaget för ev inköp. Återkommer i frågan" säger Micke Mårdstam på WW.

8 kommentarer:

Jonte sa...

Låter spännande. Särskilt Gonzon.

Weine sa...

Håller med Rekan - låter väldigt spännande med Gonzon.

Anonym sa...

Nja de ölen lurar du inte på mig Dempertzz - det ser jag att de inte passar mig :)

Fredrik sa...

Ölen kommer snart till Dahlberg kom in och testa vet ja...

Dempertzz hahaha

Baggen sa...

Borde få 2 flaskor av fatlagrade Gonzon nästa vecka. Ska bli spännande att testa så man vet om man ska hamstra om den ev släpps på bolaget.

dempa sa...

Fredrik & Baggen: Hoppas på rescensioner på bloggarna då!

Anonym sa...

Inte på tal om det du skrev, men likväl... tack för att du styrde upp importen. Jag sitter och ler efter mina double dog... och då var det mina enda öl den här omgången. Nästa gång ska jag vara mer alert!

Anonym sa...

Jag gjorde som du tipsade om Dempa... fick en offert på just den här ölen idag. 70 spänn flaskan. Tyvärr blir det nog lite väl att ta hela lådan själv. Men du kanske känner någon som är intresserad, eller är det själv?

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler