onsdag 28 oktober 2009

Februarinyheterna 2010




Det är alltid kul att snoka reda på nyheterna en bit framåt i tiden.
Här har ni nyheterna för 1'a februari, 2010:

Oppigårds Amarillo Spring, 330ml, 19,90 (a.k.a. "7th Anniversary")
Hop Ottin IPA, 355ml, 24,30kr
Sierra Nevada Celebration Ale, 355ml, 26,90kr
Stensbogaard Bryghus IPA, 500ml, 56,00kr
Double Bastard Ale 650ml, 89,90kr
English Dark Stout, 500ml, 56,00kr (Dansk, men vilket bryggeri? Midtfyns?)

15'e Februari:
Brooklyn Black Ops, 750ml, 230,00kr
Sierra Nevada Harvest 710ml, 69,10kr

Notera att det kan tillkomma fler öl när det gäller "mitt-i-månaden"-släppet.

Det gäller tydligen även det vanliga tillfälliga släppet. Marc på Brill skrev i en kommentar på Ofiltrerat.se att Dugges Spring Beer (Lager) och Sigtuna (weissbier) släpps i februari..

En helt okej start på 2010 va?

13 kommentarer:

Jimmy sa...

Synd att inte Celebration Ale kunde komma lite närmare helgerna - som jag antar att det är tänkt. Men så var det väl i år också.

-Jimmy

Seb sa...

Hoppas Brooklyn Black Chocolate Stout kommer! Måste fylla på lagret i källaren :)

ricke sa...

230 spänn för Black ops är rätt styvt... iofs är den väldigt bra.

Håller med Jimmy om att det är skumt att SB återigen släpper SN Celebration efter jul (fast de släppte iofs en julöl i somras också). Kan även vara värt att påpeka att Celebration redan är släppt i USA. Den lär med andra ord inte vara purfärsk när den dyker upp här.

Lysande att Oppigårds 7th anniversary (eller amarillo spring) dyker upp. Blev grymt imponerad av den. Men är det någon som vet om det är en ny batch? Man får nog hoppas det.

AndersAnd sa...

Ja 230 för OPS känns lite omotiverat, visst är den dyr väven i USA men vi snackar kanske 100-120kr. 100 extra kronor för vad? Brooklyns öl borde inte kosta så djävulskt att få hit, de skickar väll stora jävla containrar (var de nu skickar ifrån ;)

Double Bastard är en god nyhet, en personlig favorit och Oppigårds bira är mums, kan dock tänka mig att den "tappar" fort så en ny batch i ett tillfälligt släpp känns lagom för att det ska hinna drickas upp och inte bli dammig och tråkig på hyllorna.

ivanaswespeak sa...

double bastard kommer bli kul, jag har inte haft möjlighet att prova den pga sitt ofta höga krogpris. hop ottin är ju tyvärr ganska spak men den duger nog åtminstone till att lyfta en tråkig fest :-)

Baggen sa...

230kr för Black Ops lär ju iaf betyda att fler får smaka den då det knappast lär ges tillfälle att köpa några mängder av den. 1 flaska ska jag nog köpa dock, priset till trots.
Double Bastard ser jag fram emot att få testa igen. Har fortfarande en bunt 07:or i källaren som jag nog borde ta och försöka få i mig under vintern.

Markus sa...

Har mailat och frågat Carlsberg om Black Chocolate Stout dyker upp här framöver men har inte fått något svar. Fick höra lite rykten om att det tyvärr kan vara så att vi "bara" får Black OPS:en och ingen vanlig BCS. Om det är sant tycker jag det är rätt trist.

dempa sa...

Markus: Jag tror inte BCS kommer. Däremot går den att privatimportera, jag har en låda på ingång (dock alla flaskor bokade) för det billiga priset 21.80 styck (har jag för mig).
Så det är ju bara att ta hem en låda med en kompis, när du vill!

Markus sa...

Dempa: Schysst, antar att det är årets BCS du fått då eller?

Anonym sa...

Det är en ny batch som kommer av Amarillo Spring/7th Anniversary. Vad jag förstod skulle Björn & co sätta igång och brygga den efter nyår.

Anonym sa...

Spännande grejer! Dempa, du är THE master of öl-lanseringsnyheter. "How can you know so much"? Jobbar din tjej på bolagets inköpsavdelning...?

//DoubleBastard

dempa sa...

Haha, nej min fru jobbar inte på bolaget. Men man får använda de kontakter man har ;)

Yury sa...

Black ops va inte billig, men den ska köpas så klart!

Mvh

Yury

http://www.belgianfriday.blogspot.com/

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler