söndag 9 januari 2011

Stiltje?

Det har hunnit bli 2011 och jag har ännu inte skrivit ett enda inlägg. Lider av en ohygglig idéfattighet och noll inspiration till att skriva. För egentligen vill jag ju komma med lite intressanta notiser då och då, men det är tomt.

Öl har jag inte slutat dricka iallafall. Inte slutat privatimportera heller, som ni ser nedan.



Shipyard XXXX IPA finns förvisso i Beställningssortimentet så den behöver man inte krångla till det med. Den var inte lika tråkig som när den dök upp på Systembolaget i stor flaska.

Bäst på bilden var Mikkeller/BrewDogs I Hardcore You.

Besvikelsen får nog PortBrewings High Tide Fresh Hop IPA stå för. Den som dök upp som tillfällig nyhet på Systembolaget i December 2009 och hade en arom som knockade undan det mesta - tonvis med ananas och annan tropisk frukt. Årets (eller ja, 2010) variant var inte alls lika framträdande, men en helt okej öl ändå.

Oppigårds Indian Tribute stabil som vanligt, en oerhört prisvärd öl (ca 35 kr) som jag absolut kommer beställa hem fler av.

6 kommentarer:

olof sa...

Hur många flaskor innehåller ett indian tribute-kolli?

dempa sa...

tjena olof, det är 20 flaskor i ett kolli och det rör sig om 50 cl-flaskor då.

Olof sa...

Någon i Stockholm som är sugen på att dela på ett "flak" Indian Tribute?

Tomas K sa...

Olof, jag skulle vara sugen!

olof sa...

Hej Tomas

Du kan maila mig på:

olof.bjo[@]gmail.com

/Olof

Unknown sa...

När man beställer på privatimport, får man betala extra frakt då eller betalar man bara för ölen?

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler