fredag 9 mars 2012

Humleprovning!

< skryt >
Imorgon går årets humleprovning nr 1 av stapeln!
Weine, Christer, Rojo & Baggen har ju varit på San Francisco Beew Week och släpat med sig en massa humlebomber av rang. De flesta har jag aldrig ens testat, så det ska bli sjukt underbart gott och roligt att testa dessa.

Ölen är dessa, utan någon direkt ordning kontra bilderna:

Lagunitas Sucks Holiday Ale 0,35 cl 7,85%
High Water Hop Riot IPA 0,65 cl 7,3%
High Water Retribütion IIPA 0,65 cl 9,5%
Knee Deep in Powder Black IPA 0,65 cl 6%
Knee Deep Hoptologist 0,65 cl 9%
Bear Republic Racer X 0,65 cl 8,9%
Surly Abrasive Ale 0,50 cl 9%
Bell's Hopslam 0,33 cl 10%
Drake's Hopocalypse DIPA 0,65 cl 9,3%
Port Brewing Mongo IPA 0,65 cl 8,5%
Stone Sublimely Self Righteous Ale 0,65 cl 8,7%

< /skryt >

3 kommentarer:

Johan sa...

Jag gissar att ni kommer hålla Abrasive, Mongo och SSRA högst. Det gör i varje fall jag :)

dempa sa...

Förvånande att du nämner Mongon, den man fick från Brill för någon månad sedan var ju ingen höjdare, iofs ganska gammal med. Har en sådan med som vi ska paralella med den färska.

Själv älskar jag verkligen Hopslam!

Weine sa...

Har icke provat sucks eller de från knee deep på listan än. Knee deep Simtra var dock grym på DIPA-festen. Annars skulle jag säga att det bästa på listan är Hopslam och Abrasive.

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler