lördag 5 april 2008

BrewDog Punk IPA


Har nu provat den intressantaste nyheten på Systembolagets ordinarie sortiment: Punk IPA från BrewDog. 6%, pris 18.90kr. Den kommer nog finnas på de flesta Systembolag i 6-12 månader.

På etiketten finns följande kaxiga text:
"This is an aggressibe beer. We Don't care if you don't like it.. It is quite doubtful that you have the taste or sophistication to appreciate the depth, character and quality of this premium craft brewed beer.. Just go back to drinking your mass marketed, bland, cheaply made watered down lager, and close the door behind you."
- inget för Kribban alltså! :)

Jag gillar den. Av någon anledning känns den dock mer som en pale ale än en IPA. Kanske är det färgen som lurar en? Den är oerhört ljus för att vara en IPA. Sjysst doft, sjysst smak med de klassiska grapetonerna, skön beska. Denna kommer faktiskt passa skitbra en varm sommarkväll vid grillen eller framför storbilds-tv'n under EM!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en väldigt prisvärd Ale måste jag säga, man blir lycklig av att veta om att den finns i ordinarie utbud. ser fram emot grillen "Kocken" s står jag för bärsen.

// Lång farbror hallon

Anonym sa...

haha, nä jag håller mig till den vattniga ölen :)

Anonym sa...

Vad är skillnaden på en IPA och en Ale egentligen?

Sen snackade du om Pale ale också. Jag skulle gärna se ett inlägg där du går igenom de här olika ölsorterna! :-)

Stout har jag också hört i sammanhanget.

// Lång farbror jordgubbs - H -

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler