tisdag 8 april 2008

Stockholm Beer & Whisky Festival 2008



Stockholm Beer & Whisky Festival
18 - 20 & 25 - 27 september 2008


Dags att redan nu ansöka om semester!
Eftersom vi är ett gäng som ska åka på NHL-premiären i Globen 4 Oktober känns det som att det får bli första helgen av Öl & Whiskymässan man besöker. Har även hört att den ska vara bäst då en del saker "kan ta slut" under andra delen av mässan. Förra året var vi ju på dag 2 under mässan, Fredagen helg 1. Och det var bland det roligaste jag varit med om. Sån otroligt "snygg" mässa - jag trodde det bara skulle ganska spartanskt och "pubigt" med långbord och träbänkar - men det var ju så långt mycket snyggare, varenda bryggeri och distributör hade sin egen typ av monter och det var verkligen en fröjd att glida runt och skåda allt detta. Årets upplevelse borde bli ännu bättre då jag är än mer insatt i öl och speciellt den sorts öl jag själv uppskattar.

Heden & Hansih - detta får ni inte missa!
Natan (Lång Farbror Hallon), Darren, Nicke - ni hänger väl med ifrån Göteborg?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Aaahh det där låter nice! Så länge jag får bo på hotell på kvällen och inte sova på nån spartansk soffa är jag nöjd! :-)

Anonym sa...

later kul med massan dempa, hehe.. lika bra att aka innan nat "tar slut" :) men det lar det val gora efter att du varit dar. kan man handla pa massan eller maste man ga via systemet for det?

ja det var ju synd att du inte hade kollat upp den har ipod touch innan jag dragit till NY. tror inte det gar att kopa via natet, men kolla ebay. jag forstar inte riktigt den dar dock, ar det liksom en telefon ocska eller ar det iphonen som ar san? men man kan anda ga ut pa natet med den, eller?

Anonym sa...

Thorpe: De har ju fullständiga rättigheter på mässan, så väl där inne kan man dricka vad man vill. Det går dock inte att köpa hem flaskor, och det är en hel del som bara finns i USA osv..

Ipod Touch är väl som en Iphone men den har ingen telefon-funktion!
Den har däremot inbyggt nätverkskort, wlan eller hur det funkar så om man är på nåt cafe, restaurang, tåg, eller kompis som har sånt där "wlan" så kan man surfa fritt då!
Men Tommy på jobbet har lovat köpa åt mig, så det är lugnt :)

Anonym sa...

Hakar gärna på mässan.
/Nicke

Anonym sa...

Dempa, jag tror du kan boka biljett åt mig och heden redan nu! Vart ligger den här mässan? Bästa närliggande hotell? Vet du nåt?

Anonym sa...

Nicke: Skönt att höra!

H: Den ligger på.. Nacka strand heter det visst! Men man måste inte bo skitnära mässan, den ligger ju lite off! Har för mig vi åkte buss 15 minuter från Slussen, så du kan i princip bo var du vill! Men ni hade väl bott på nåt sjysst hotell med inglasad bastu och utsikt över hela stan?? Det lät ju nice!

Anonym sa...

Later ju bra det dar med itouch grejen, men nar du anda haller pa, ar det inte lika bra att kopa en iphone da sa har du en telefon i samma manick?? :)

Synd att man inte far kopa pa massan bara. Se till att inte sopa i dig for manga IPA dar inne bara, efter ett par stycken brukar ju smaken inte vara sa viktig langre :)

Anonym sa...

Jag funderar faktiskt på att ta två dagar där i år. Får de hur det går.

Hoppas också det blir några kul miniseminarier typ den Left Hand/house of Ale hade förra året.

Anonym sa...

ja e lätt på je! kan ju inte vara mer givande mässa!
hotellet vid bodde på låg väl alldeles vid råsunda.

Anonym sa...

Låter som en god idé, kan behöva glömma mina då nyss 31 fyllda! Ser fram emot ett färdigt reseupplägg med hotell mm :)

/Anti-Tukka Jussi

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler