lördag 1 augusti 2009

Bigfoot går åt som smör i solsken..


Jag hade noterat att Systembolaget Gårda skulle ha 72 st Bigfoot. Jag hade siktat in mig på 20 st, eftersom jag köper åt två herrar till.
Nu tog jag mig en liten sovmorgon, kunde inte tänka mig att det skulle vara sån svidande åtgång så tidigt.
Men när jag kliver in på Systembolaget 10.52 så står det bara 6 flaskor Bigfoot på hyllan. Ber vänligt en anställd hämta fram en ny låda. Hon kommer snart tillbaka, och konstaterar att det inte finns några fler. What!? tänker jag.

Jaha, där fick man.

Men, den eminenta Systembevakningsagenten som Rojo snickrat ihop talar om följande, notera att det är data som finns i skrivande stund:

Tillgänglighet:
2493 exemplar av 6000 inköpta finns i 38 butiker (-843 sedan igår)

Alltså, av de 6000 flaskorna har bara lite fler än hälften kommit ut i butiker. Så flera Systembolag kan nog räkna med påfyllning. Så om du blev utan Bigfoot idag, så ska du nog se att de dyker upp någon gång i veckan när ditt bolag fått påfyllning. Under tiden kan du ju bevaka Augustiölen här:
http://agent.nocrew.org/index.html?search=firstsale&query=2009-08-01

Ja just det, det blev lite annat smått & gott också:
en Brooklyner/Schneider Hopfen Weisse (att dela med Mo ihop med Schneider/Brooklyners dito)
en Houblon Chouffe Dobbelen IPA Triple
en Slottskällans Imperial Stout 2009
två Oppigårds Summer Ale
två Oppigårds Single Hop
en Jämtlands Hell

Ska på en "liten" inflyttningsfest (beräknas 50 pers i en tvåa), så det gäller att vara förberedd.

4 kommentarer:

rojo sa...

Vilka svin! :)
Men du har rätt, det kommer mer flaskor. Fast en del är såklart reserverade för beställningar.

Osten sa...

Kul med mitt bolag. Det här var första gången på 1 år som alla nyheter var utställda i hyllorna. Brukar alltid få vänta minst 20 minuter på att dom ska leta reda på dom nya flaskorna. Brukar få köa tillsammans med a-lagare och dom som ska köpa av whiskynyheterna.

Mo sa...

Låter spännande med den Tysk-Amerikanska / Amerikansk-Tyska vertikalprovningen!
Har lite spännande som jag kommer ta med över också - jag lovar!
Testade förresten Hop Wallop ikväll och måste tyvärr säga att jag är hyfsat besviken! Ok, ölet hade "bara" fem månader tills "bäst-föredatum" men jag hade högre förhoppningar! (Då är HopDevil, Premium Pils (eller vad den nu heter) och framför allt Storm King mycket mycket bättre!)

anders kindlund sa...

Lite otippat att se att du har en blogg farbror! Hittade den av ren slump, surfade lite för att se om jag kunde hitta någon sida man kunde följa Knallers Ghana tripp!

Ha det fint, mvh Anders Kindlund

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler