tisdag 18 augusti 2009

Vi har hitta' biran!

Skatten: Westvleteren 12 - buteljerad 2003 - en riktig skatt med andra ord!!!




Den låg ju precis där Zvetozar sa att den skulle ligga!



Skämt å sido. Jag fick lite hjälp från mina ur-Göteborgare till kollegor.
-"Det känns som Skansen Kronan, kanske vid den nya parkeringen där vid Skanstorget eftersom kullerstenarna ser hyfsat nya ut."
-"Det skulle även kunna vara i början på Haga".

Sagt & gjort, jag och min tillfällige chafför tog vespan och drog bort, för jag hade lite känn på att om Schnille & Schmak-bloggarna bara är i närheten av lika rappa på riktigt som de är att skriva inlägg, så gäller det att vara ute i god tid ;)

Korsningen Frigångsgatan - Västra Skansgatan, precis nedanför lekplatsen.

Såhär glad blir man när man hittat biran!


Naturligtvis lär min alldeles eminenta chafför få posera med hittegodset! Tack för hjälpen Axel!


Justja, en bild på biran!
Den finurlige Zvetozar hade såklart förutsett att om någon eventuell obehörig skulle hittat flaskan så hade den inte innehållit något dyrbart som kunde gå förlorat.
Jag har blivit lovad bildbevis på vinsten ikväll, så kika in här senare så får vi se vad det är för något! Zvetozar hade nämligen inte förutsett att den redan skulle vara hittad så den är fortfarande i hans ägo istället för hos Reza.


Jahaja, då är det dags för mig att fundera ut ett bra gömställe och en passande skatt. Vi säger som så att ni får hålla utkik på Hitta Biran de närmaste dagarna, så ska en ny skattjakt snart vara på plats!

15 kommentarer:

Mikael sa...

Grattis så mycke!

Mo sa...

Grattis Dempa

Manker sa...

Grattis och kul att det hela blev av hos er i Göteborg. Får hoppas på något liknande i stockholm. Gör nu nästa riktigt svår så att vi får lite dramatik att följa :)

Daniel - schnille.se sa...

När var du där? Jag vill veta hur nära jag var...

Daniel

Daniel - schnille.se sa...

Och grattis naturligtvis!

Daniel

Fredrik sa...

congrats!

dempa sa...

Daniel: 11.00 är fotona tagna, så vi var väl där någon minut innan. Du då? :)

Daniel - schnille.se sa...

13.30 var jag där. Inte ens nära, jag var fortfarande hemma då!

Jaja, grattis! Det ska bli skoj att leta efter din utplacerade öl, och så har jag och Porter fått oss en promenad idag!

Daniel

Daniel - schnille.se sa...

OJ, vilket fint pris!

F*N F*N F*N

Grattis ännu mer!

Daniel

Gyllenbock sa...

Vilket pris! Grattis.

Christer sa...

Gratulerar! En vällagrad Westvleteren 12 låter inte fel! Hoppas den smakar fint.

Weine sa...

Grattis Dempa. Hitta nu inte på någon omöjlig plats som ditt gömställe så det tar flera månader att hitta flaskan...vill inte ha min DIPA/IPA lagrad.

Jag utgår ifrån att humle-nörden nr 1 lägger ut en humlestinn sak för oss andra att leta efter. ;)

Victor Dahlberg sa...

Grattis Dempa! Se nu till att inte lägga några ö i östra Göteborg - det är i väster vi vill vara, gärna i trakterna kring Mariaplan!

dempa sa...

Tack för gratulationerna, det var sannerligen ingen dålig öl man fick. Vad ska man bräcka nr 1 och nr 2 på ratebeer och beeradvocate med? ;)

Skönt att du redan tagit ut segern i förskott Weine, ska jag gömma den hemma hos dig? :)

Per T sa...

Grattis! Se nu till att gömma nästa öl lite svårare eller lite sämre ledtrådar ;)

Gärna någonstans i östra centrum! ;)

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler