fredag 28 augusti 2009

Lite nyheter i December


Schnille & Schmak nosade för ett tag sedan reda på vad som kommer i November och December.

Då det fortfarande är ett tag kvar till dess så hinner det säkert tillkomma några öl, och vad jag fått höra så har vi bland annat Great Divide's Fresh Hop och Avery's Imperial Stout att se fram emot den första december.
Eftersom jag hörde "imperial stout" så antar jag att det rör sig om the Czar Imperial Stout från Dictators-serien. Intressant. Dessutom anländer det en liten laddning Avery IPA, synd det inte var Maharaja'n bara. Avery IPA kommer gå att privatimportera men det var inga större mängder det handlade om.

Tyvärr har inte Great Brand's fått tag på någon Ten Fidy. De är helt enkelt för svåra att få tag på, enligt min källa släpps dessa burkar bara två gånger om året.
Gordons däremot har de fått tag på, det dröjer dock någon månad eller så innan de går att privatimportera för de har inte anlänt än.

Stone släpper sin Vertical Epic, och 13th Anniversary den 1'a december. 13th Anniversary är en imperial red och hamnar således i kategorin american strong ale. Den är Stone's hittills mest välhumlade öl, något som låter ytterst intressant.

Det dyker även upp några fler Stone-laddningar i Februari. Men vilka, det återstår att se.

6 kommentarer:

Mo sa...

Intressant! Ten Fidy ska vara en riktig hojdare.
Har bestallt tva burkar via en arbetskamrat som flyger till Phoenix i slutet av september.

Anonym sa...

Intressant, men jag undrar vad som hände med Vertical Epic 080808. Hur som helst så kommer resten av året bli dyrt.

Baggen sa...

Julklapparna till en själv iår lär bestå av öl och mer öl. Ser fram emot att kunna privatimportera Gordon!

dempa sa...

Baggen: Få tag på hyfsat färsk Gordon kommer vara min bröllopspresent till mig själv de närmaste 5 åren, Danna om du läser det här så vet du vad jag önskar mig ;)

affe sa...

Fresh hop great dicide varlite av en besvikelse när jag prova den. var iof en flaska från barley wine i kphm, vet inte hur färsk den va. tsaren från avery är däremot riktigt fin imp stout i den belgiska skolan skulle jag säga.

Weine sa...

Kul med Fresh Hop! Min erfarenhet är till skillnad mot Affes positiv från förra gången jag drack Fresh Hop. Det är ju lite extra roligt att den kommer i en tid då den skulle kunna vara färsk då Great Divide brygger den under humleskördetiden okt-nov. Kommer den då 1 dec skulle den kunna var riktigt färsk och smarrig.

Kan förövrigt hålla med om att Czar är en riktigt god IS från den belgiska skolan och det känns riktigt spännande med 13 Anniversary från Stone.

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler