fredag 3 oktober 2008

Slottskällan's Slottslager


Igår drack jag Slottskällans Slottslager för första gången. Den är ny i det fasta sortimentet från 1'a Oktober. Visst hade jag hört att den var laddad med en del humle, men jag hade inte räknat med denna härliga humlestyrka och doft av citrus och passionsfrukt.

Doften, smaken, och beskan fick mig faktiskt att tänka på Punk IPA. Nu är det visserligen helt olika humlesorter i de båda (Nelson Sauvin, Pacific Gem och Chinook i Punk IPA, och Northern Brewer, Styrian Golding och Hersbrucker i Slottslagern), men de påminner väldigt mycket om varandra.
Den ena underjäst, den andre överjäst. Men ändå så lika!?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter intressant, den ska inköpas imorgon!

Anonym sa...

Ja,nu blir jag riktigt nyfiken på den här!

Anonym sa...

Jag har druckit den och tycker den är intressant.
Mycket smak och en ordentlig bitter/besk avslutning.
Det är svårt att sätta den i en klass men jag vet inte om jag håller med om lager....?

Anonym sa...

Kanske beror det på att jag drack denna efter jag läst ditt inlägg, men jag tyckte också det fanns drag i den som påminde om Punk IPA - och det finns det inget negativt med. Riktigt trevlig och prisvärd lager!

Anonym sa...

Jag tyckte den va ganska god tills någon sa kokta grönsker, då upptäckte jag att det va ju sant och inge gott... rätt schysst beska ändå!

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler