onsdag 4 februari 2009

Corne du Diable IPA


Sent om sido var det någon som rekommenderade att jag borde slänga med denna jänkar-IPA bland sambeställningen då WickedWine börjat leverera den.
Tyvärr hanns det inte med, och jag hade vid det läget inte ens provat den.

Idag gled vi in på Tidbloms Pub för en onsdagsquiz och döm av min förvåning då de precis fått in denna öl, vilken de gör reklam för på bardisken. Bartendern själv tyckte den var för besk, det tyckte inte jag och Natan utan beställde utan pardon in ett gäng innan vi avslutade med en varsin Gonzo.
"Diablon" var riktigt nice med riktigt härlig beska och skön karamellsmak. Tyvärr klart bättre än lådan Sierra Nevada Celebration Ale som jag köpte häromdagen. De känns inte riktigt lika bra som ifjol, tyvärr..

Hursomhelst - kanon med ett ställe i vårat område (Lunden) som har lite skön jänkaröl!
Vem vet, om vi ölnördar börjar gå hit kanske vi kan övertala barchefen att ta in något trevligt fat emellanåt?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Lunden? God öl? Hm, det är ju fan gångavstånd, nu får du avslöja alla dina tillhåll för en relativt nyinflyttad...

Anonym sa...

Har aldrig varit på Tidbloms Pub men det låter som ett bra ställe.

Ja, Corne du Diable är trevlig. Var det nya eller gamla versionen av Gonzo ni drack?

Anonym sa...

Lunden... det ligger ju på andra sidan stan, i de osäkra och ruffiga kvarteren. :)

Jo, det var jag som slängde in den kommentaren tidigare... och Peche Mortel!

Baggio har fått prisuppgift från Systemet på dem, 39:90 för Peche Mortel och 34:90 på Corne du Diable.

Anonym sa...

Japp - Kunden har ju alltid rätt Dennis, så går vi bara dit kanske de ta hem lite nice stuff :)

Anonym sa...

Det här stället har jag missat helt. Fast det kanske beror just på att det ligger på fel sida av stan. Hursomhelst så kan det nog bli nåt besök. Vad har de mer för flasköl?

Anonym sa...

Vet inte vilken sorts Gonzo det var, den var på 8.7% tror jag?

Egentligen har de inte jättemycket rolig öl, men de har ju iaf några.
Förutom de två nämnda har de Sierra Nevada Pale ale, Sierra Nevada ESB, Brooklyn East India Pale Ale.

Sen har de typ leffe blond, staropramen x 2, samuel adams boston lager på fat.

Så visst finns det pubar med mkt bättre ölutbud, men för att vara ett ställe i mina krokar är det helt okej!

Anonym sa...

Hur gick det på quizen då?

Anonym sa...

Bark: Pinsamt dåligt denna gången. Ändå tyckte jag quizen var lättare än senast.

Vänta, jag kan faktiskt länka till frågorna!

http://www.quiznation.se/tidigare.php?quizid=39&

Vi hade bara 15p av 30, det var riktigt uselt.
De som vann hade 29!!!!!

Anonym sa...

Sen du började med din himla ölfanatism uppdaterar du bara när du köpt en ny öl.

Släpp det här nu och återgå till en mer sund uppdatering om lite trevliga anekdoter och dyl som inte nödvändigtvis behöver handla om öl.

Alternativt behåll denna blog och låt den enbart handla om öl och starta en ny som handlar om livsnjutning.

Unknown sa...

Tyckte jag kände igen stilen på etiketten på flaskan på bilden. Jag var på 'Brasserie dieu du Ciel' som bryggeriet/puben heter i vintras. 15 egna öl hade dom på att bjuda på på tap. Ljuvligt.

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler