fredag 20 februari 2009

Goda grejer!



Fick igår tag på ett gäng Goose Island IPA (5.9%, 58 IBU) genom Magnus Faxå via Weine.
Hade aldrig fått chansen att dricka denna innan. Jag tror åtminstone inte jag gjort det, jag vet att jag KAN ha gjort det sent på Sthlm Beer & Whiskyfestival. Men som sagt, minnet är lite svagt..
Ljus vätska, trevligt vitt skum. Det bästa med den är att dess doft når min näsa redan vid upphällningen, riktigt underbar doft. Sånt gillar vi! Har märkt att en del IPA/DIPA luktar mindre men smakar mer. Det får gärna lukta en hel del. Är jag fel ute om jag misstänker en del Simcoe bakom denna doft? Känna igen humlesorter är inte min starka sida tyvärr.

Denna har privatimporterats via Monk's, 32 kr flaskan. Men det gick tydligen bara att få den levererad till ett Systembolag i Stockholm, så denna har varit ute och åkt tåg för att slutligen hamna i Götet.
Något positivt med denna är att jag tror den här hyfsat färsk. På flaskan står det buteljerad "09/26/08". Hur är det amerikanarna skriver datum nu igen? Jag antar att det är 26'e September 2008. Det känns ju iaf hyfsat nyligen med tanke på att den guppat på en båt och sen åkt tåg till Göteborg :)

2 kommentarer:

Weine sa...

Gött dempa. Den biten som tog längst tid i kedjan var nog mellan Sthlm och Götet...men det får vi väl skylla banverket för ;)

Anonym sa...

Härligt Dennis, var på Club Social igår och de skyltade för en High Seas IPA men den var ju givetvis slut, strul med leverantören(känner vi igen detta) - Synd för det hade varit skoj att prova :)

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler