lördag 25 juli 2009

Öl till osten ikväll??



Skulle uppskatta några tips till osten vi ska käka ikväll:
Kvibille Ädel Special

Vi får främmande så det kommer öppnas några flaskor rött vin, men jag är lite sugen på att plocka fram nån öl som kan passa till.
Vad tycker ni jag ska köra på? Följande öl finns tillgängliga:

Solstice d'Hiver
Stone Old Guardian
Nynäshamn Bötet Barleywine
Brooklyn Monster Barleywine
Nögne #100
Nögne Dobbel IPA
Slottskällans Strong Ale 2007
Slottskällans Strong Ale 2009
Fullers Vintage Ale 2007
Fullers Vintage Ale 2008
Thomas Hardy's 2006
Thomas Hardy's 2008
Avery Maharaja Imperial IPA
Behemoth Barleywine
Flying Dog Double Dog Double Pale Ale

Skrev de jag tror passar bäst. Behemoth tänker jag dock inte öppna ikväll oavsett vad ni säger :)

12 kommentarer:

Weine sa...

Hur funkade Old Guardian till osten? Jag har inte smakat den men har en flaska står i skåpet.

bluealbum sa...

Tänkte snika en fråga på din blog då jag förstår att du bor i Göteborg, vet du om the rover är öppet i veckan? Försökt ringa dom men inget svar, var där förra sommaren typ den här tiden och då var det sommarstängt.. hemsidan litar jag inte på.

dempa sa...

Weine: den var rätt bra till osten. inte direkt någon humlebomb, lite söt - honung och typ lite russin. värmande alkohol utan att det blev för mycket. inget jag känner jag skulle kunna döda för att dricka igen..

bluealbum: om du har facebook kan du gå med i deras "grupp". fick ett nyhetsbrev därifrån om att de hoppas ha renoverat färdigt och kan öppna igen på onsdag, mer troligt torsdag.
men om du bara är ute efter ett bra ölställe har du ju 3 små rum, eller haket. båda öppnar kl 17 varje vardag.

bluealbum sa...

Tack för svaret. Hade redan tänkt testa 3 små rum, haket låter bra också.

Weine sa...

bluealbum: om du är ute efter att avnjuta din öl i lugn pubmiljö är mitt tips är att du besöker haket tidigt då det är en pub/klubb med många ansikten.

Men jag kan verkligen rekommendera dig att passa på att besöka både haket och 3 små rum och the rover naturligtvis om de har hunnit fått ordning på byggubbarna och öppnat.

Anonym sa...

Jag tycker att du ska välja någon av följande:

Stone Old Guardian
Nynäshamn Bötet Barleywine
Thomas Hardy's 2006
Thomas Hardy's 2008

eller rusa ner och köpa en Chimay Blå, Duvel, Maredsous 8, Rochefort 8 som alla passar utmärkt till ost.
/Uffe

Fredrik sa...

Nå Dempa vilken öl blev det? funkade det?

dempa sa...

Jo det blev Old Guardian och det funkade bra!

Fredrik sa...

gött! du å frugan måste komma ner till skåne snart vi var med några vänner i köpenhamn förra veckan och fick blodad tand på ölrundvandring.

Magnus Bark sa...

Lite sent, men varför inte en lite sötare guezue?

Anthony sa...

Kan inte varit svårt med de "lena" ostarna - vilket vin eller öl hade nog fixat biffen lätt :)

dqrull sa...

Måste bara fråga hur du lyckades få tag på Behemoth, var det privatimport? Och isåfall, var det något kollikrav? :)

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler