söndag 28 juni 2009

Hemkomst..


.. och alla flaskorna höll med lite bubbelplast och väl packade resväskor!

2 st Victory Hop Wallop Double IPA
2 st Victory Storm King Imperial Stout
1 st Thornbridge Alliance (Garrett Oliver) Barleywine, lagrad på Maderiafat
1 st Thornbridge Bracia Stout
1 st Thornbridge Halcyon IPA
1 st Mikkeller Stateside IPA

Kanske låter konstigt att köpa en Mikkeller-öl när man åker till London, men jag hade aldrig sett Stateside på 33cl-flaska förut? Känns som en ny företeelse? Förhoppningsvis är den färskare än de varianter jag Weine och Christer stött på här på slutet. Bäst före datum har jag för mig var juli 2010, minns inte hur Mikkeller "bäst-före" brukar vara - väl tilltaget eller ca 9 månader på en humlad IPA?

Berättar lite mer om Londonresan i ett annat inlägg senare denna varma vecka..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ut att vara bra grejer det där. Köpte du dom på Utobeer?

dempa sa...

Thornbridgeölen beställde jag till min kompis i London via BeerMerchants. I övrigt köptes ölen på UtoBeer!

Jonte sa...

Säkerligen goa grejer! :)

Christer sa...

Härligt med sommarvärme. Även i Kanada har vi riktigt sommarölsdrickarväder.

Mo sa...

Precis testat Stateside IPAn. Väldigt bitter och humlig men känns inte direkt jättefärsk. Dock en mycket bra IPA över lag!

dempa sa...

Mo: Testade min med och den var ju sjuuuuukt gammal tyvärr :( Du har ännu inte druckit Stateside IPA, ska vi nöja oss med att säga så?

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler