måndag 28 juli 2008

Efter Perka-helgen..


Danna och jag inledde fredagskvällen på Bishop's Arms uteservering på V. Hamngatan. Testade Dugges Celebration IPA (6.7%), en god och ganska mild Dugge-IPA som jag gärna ser mer av.

Sen träffade vi P, L, Z och N och gick till Restaurang Mediterraneo. Vi fick bord utomhus denna underbara sommarkväll. Servitrisen var dock ingen höjdare. Hade dålig koll på menyn, hällde upp ca 6cl vin i varje vinglas, darrhänt, luktade rök, och missade Dannas och Perkas förrätter, som vi efter påpekande fick in efter alla andra ätit upp sina.
Lammet var lite överstekt men på det hela taget rätt så gott med kantarellsås och "potatisgratäng".
Efter maten gick vi och tog en öl/drink på Lokal. Himla duktiga bartenders som jobbade med enbart färska frukter, bjöd dessutom oss på 4 glas smakprov från en ny drink innehållande bourbon, gurka och något syrligt jag inte minns. Gott!

Lördagen startade vi rätt tidigt med att dra iväg till kanotpoolen i Vättlefjäll. Runt 11 var kanoterna i vattnet och vi paddlade för glatta livet i ca 1½-2 timmar innan vi tog rast på en holme längst bort i kanalsystemet. Det var väldigt vackert där i Naturreservatet. Sjukt varmt i vattnet var det också, första doppet för undertecknad denna säsong.

Paddlade hem på 1½ timme och då var man bra slut. Åkte hem och vilade innan hela gänget kom över på mat. Hade förberett en moussaka dagen innan som nu åkte in i ugnen och skötte sig själv. Alla tyckte om maten så det var ju roligt.
Vi satt ute på vår innergård och åt, hade tänt marsaller som vi ställt på bordet så det var grymt mysigt och vi satt där till klockan var över 01. Drack vin, buffelvodka och hade ölprovning :)

På söndagen spelade vi minigolf i Slottsskogen. Var grymt impad av både Zandrah och Liz som var riktigt duktiga. Särskilt Liz som aldrig spelat minigolf förr och precis har börjat spela riktig golf.
Z nämnde aldrig på sin blogg vem som vann, men jag får väl avslöja att det var jag, ca 4 slag före Natan ;)

Som vanligt hur kul som helst att träffa den gamle gode Perka. Fick en grym present av han å L: en liten smidig fickplunta med Jack Daniels-motiv, rymmer precis 8 cl så den är given att ha med sig på kommande bröllop, diverse möten och sammankomster ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aeesåå.. inge vidare ställe den där restaurangen då antar jag. Får hoppas att ni inte dricksade nåt!

Jag åt ostron igår... *bbbrrrr* Var inte så äckligt, men konsistensen.... får rysningar när jag tänker på det! :-)

Anonym sa...

Det var ananas som var det "syrliga" i gratisdrinkarna på Lokal! :)

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler