onsdag 16 juli 2008

Inventering


Det kändes som att det var dags att göra en inventering i skafferiet för att se vad man lyckats samla på sig i ölväg.

Here goes:

  • Innis & Gunn Rum Cask Oak Aged Beer (2 st)
  • Innis & Gunn Island Cask Oak Aged Beer
  • Fullers Vintage Ale 2007
  • Duvel Triple Hop 2007
  • Sierra Nevada Anniversary (10st)
  • Sierra Nevada Celebration (18 st)
  • Sierra Nevada ESB (5st)
  • Sierra Nevada Bigfoot
  • Brooklyn East India Pale Ale (3st)
  • Brooklyn Monster Ale (6st)
  • Flying Dog Double Dog Pale Ale (2st)
  • Mikkeller Draft Bear
  • Ølfabrikken 100gram IPA (3st)
  • Nøgne Ø #100
  • Nøgne Ø God Påske
  • Dugges High Five! (3st)
  • Dugges Bollox! (3st)
  • Dugges Folköl: Syster Ida Ordinerar Bitter (3st)
  • Hogsback Brewery "A over T"
  • Rogue Santas Private Reserve Ale
  • Rogue XS Imperial India Pale Ale (4st)
  • Slottskällan Decennium
  • Slottskällan Strong Ale (#5933)
  • SeaDog IPA
  • Shipyard Brewers Choice: Royal IPA
  • Samuel Adams Holiday Porter
  • Samuel Adams Hallertau Imperial Pilsner (2st)
  • Tomas Hardy's Ale 2006
  • Grebbestad Majbock
  • Pumpvikens Påsköl
  • Left Hand Warrior IPA (2st)
  • Nils Oscar Trippel
  • Nils Oscar Rökporter
  • Oppigårds Easter Ale
Inom kort kan vi lägga till ett gäng Hercules Double IPA, ett par Hardcore IPA från BrewDog, och ett dussin Dale's Pale Ale från Oskar Blues..

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hur har du fått tag på Dale's? VILL HA!!!
Om jag fixar lite Goose Island till dig och fler Hardcore dessutom, kanske? :)

Anonym sa...

Det blir inget med Hercules Dennis, du har så du klarar dig ser jag och jag vill inte vara del i att kronofogden kommer knackandes på din dörr eller att du blir alkis... :(

Anonym sa...

Mo: Jag har lämnat in en offert om privatimport till SB. Så får vi se hur lång tid det tar. Tror ett kolli är 12 burkar. Men om du vill kan jag beställa 24 istället. Hörde nåt om att de "bara" kostar 25 kr st. Du vill säkert ha nån Hercules Dubbel IPA också? :)

Anonym sa...

Finns allt det där hemma hos MIG??*Chockad*

Anonym sa...

Erkänn att jag gömt dom bra?! ;)

Anonym sa...

Då är dom kanske i städskrubben då? Eftersom Danna inte hittar på ölen!? ;-)

Anonym sa...

Det maste ju vara dej dom snackar om har dempa:

http://www.reuters.com/article/oddlyEnoughNews/idUSSYD22265820080715

Eller nog lagger du mer an $1000 i veckan va? :)

Anonym sa...

Jag ska skriva och hota Dugges nu och tvinga dom att börja sälja Brandmästarölen i alla affärer!

Vet du varför det är så begränsat?

Anonym sa...

gahhghhhhhh *dregel*

Anonym sa...

Snyggt skåp, snyggt sortiment!

Anonym sa...

Om man skulle göra likadant i kväll?

Anonym sa...

H: Det är lite det som är charmen. Dugges är ett Microbryggeri och han kan nog inte göra mer än 3000-6000 liter per sats. Ett Macrobryggeri som Spendrups eller Carlsberg, då hade du nog hittat deras folköl på ditt hem-ICA :P

Du får helt enkelt komma hit och köpa Brandmästarn! :)

Bark: Ja det vore trevligt att se vad du har hemma?

Anonym sa...

Måste också göra en inventering när jag kommer hem. Fast jag har bara en bråkdel av vad du har.
Fast igår drack jag Närke Kaggen Stormaktsporter 2006 :)

Anonym sa...

Där hade du ju riktigt mycket trevligheter! Enheldel som jag inte fått chansen att pröva.

Sticker dock ner till Göteborg nästa helg så tänkte ta chansen att gå till Delerium. Dessutom ska jag till Mölndal, så får hoppas man kan få tag på lite Dugges.

Anonym sa...

Man blir avundsjuk Dempa mitt lilla förråd är bra mkt klenare på alla sätt och vis.

Anonym sa...

Fixat. Länk!

Anonym sa...

Stabil lista där,nyss inventerat själv faktiskt detta blev resultatet:

Chimay Blå
Bush Ambrée
Westvleteren 12
Abbaye Des Rocs Bruin
Struise Pannepot
Struise Grand Reserva Oak Aged Pannepot
Paradox Islay Cask Bowmore 1968 Imperial Stout
Fullers Vintage Ale
St Bernardus 12
Deus Brut Des Flandres
Cantillon Brouscella
Liefmans Goudenband
Mikkeller Black
Mikkeller Beer Geek Breakfast
Brooklyn Black Chocolate Stout
Old Rasputin Imperial Stout
Sierra Nevada Bigfoot Ale
Brooklyn Monster Ale
Thomas Hardy Ale 2005

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler