måndag 8 september 2008

Det sa bara "poff"..


Hade innan Stockholmsresan gått genom denna sida med det svenska beställningssortimentet för att se om någon butik i Stockholm för tillfället skulle ha något trevligt på lager.
Fick fram att Regeringsgatan skulle ha ett par flaskor Ölandsöl och Ålö ale.
Efter att ha frågat runt lite fick jag tag på de flaskor som stod på lagret: 3 st Ölandsöl och 5 st Ålö.
Fraktade dom i en kasse från bolaget, och har precis klivit av tåget här i Göteborg när det säger POFF i kassen - och det bara skummar med öl i den. Hade inte stött emot någonting, utan förmodligen hade det blivit för mycket tryck på en av ölandsflaskorna (som är gjord av lite tunnare glas) pga det var lite trångt i kassen.
Himla synd, och vilken waste! Jag var så nära *måttar med tumme och pekfinger* att ta en Ölands igår, har aldrig provat den. Hade jag gjort det hade nog inte denna gått till spillo..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Synd på en så pass god öl tur att du redan landat i Gbg kanske (skönare än på tåget antar jag).
Vad tyckte du om de ölandsöl du använde för invertes bruk då?

Tack för en trevlig blogg med mkt öl-snack som jag läst sen en kortare tid tillbaka och fick nys om via Barks blogg. Peace out

Anonym sa...

Stackare!
Man blev ganska förvånad när den gick sönder sådär!

Anonym sa...

henke:
jag åkte direkt till jobbet efter att ha anlänt Götet, så jag har inte haft möjlighet att prova Ölandsölen än. Det blir kanske imorgon till Sverigematchen.

Anonym sa...

tror du att det blir gravol eller firningsol? :) sverige maste vinna!

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler