måndag 29 september 2008

Helgen är slut..

Den här bloggen var ett tag ganska inriktad på träning och ett sundare leverne. Ni som varit här på den senaste tiden har dock märkt att bloggen tagit en lite annan riktning.
Därför ska jag bara helt kort nämna vad som skedde i träningsväg förra veckan:
Söndag: Innebandy
Måndag: Innebandy
Tisdag: Vila
Onsdag: Frisbeegolf
Torsdag: Innebandy
Fredag: Innebandy

Så, där ser ni att jag inte håller på att bli helt förslappad iallafall ;)

Nåväl. Efter bandyn i fredags gick vi på Haket. Drack en Mikkeller "All others pale ale" och en Ridgeway IPA till en 5-bitars sushi som förrätt.
Mikkellern hade jag testat på ölmässan i Sthlm, och då uppfattade jag den som "väldigt mycket tutti-frutti". Om det är etiketten som får en att tänka i de banorna vet jag inte.
Den var väl inte lika god när jag drack den i fredags, men helt okej. 89 kr är lite dyrt kanske.


Efter Haket gick vi till Le Village Wine Bar. Har tyvärr inga bilder därifrån, men man kan sammanfatta det med: trevligt sällskap, usel service, lite mat, gott vin!
Kommer nog inte gå dit igen just pga den usla servicen och att portionerna var löjligt små. Oxfilén jag tog var det iofs inget att klaga på, men Danna och Darren tog lammfilé och det var den minsta köttbit jag sett.

På Lördagen hade vi bjudit hem folk, men de fick lämna återbud en efter en så tillslut var det bara jag och frugan kvar :) Men det var helt okej det med, vi var rätt trötta.
Lagade "Dempakycklingen" åt oss, samtidigt som Darren fått receptet och skulle laga det till svärföräldrarna och deras barn. Här är en bild på hur han lyckades med sitt, det ser riktigt knäckigt och gott ut!



Drack en Dale's Pale ale, och nu var första gången jag verkligen uppskattade den! Den luktade sån härlig tallbarrshumle (?) eller vad det nu är för humle. Men amerikansk! Med mycket citrus och grape! På Amylase's sommarölsträff fick jag lukta ur en påse med humlepellets och det luktade precis som detta! Gott!

Igår tog jag även en Sierra Nevada Celebration Ale, som dracks ur ett nyinköpt Sierra Nevada-glas. Åh vad god den fortfarande är. Den har kanske blivit mer bitter än besk, eller vad man ska säga. Men skitgod!

Söndagen inledde Danna och jag med lunch på Jensens Böfhus. Danna testade deras nya lunchvariant: BBQ-marinerad fläskfilé. Den var ganska liten men helt okej, saftig och ganska söt.


Själv höll jag mig till värdebiffen. Men den var lite halvseg denna gången. Nåja, gratis är gott!


Det var helgen det. Nu ska jag jobba två nätter. Sen är det onsdag och vad är inte onsdag om inte lill-lördag?
Då tänkte vi gå och käka med Mereborskis och kanske Pelladarinos. Avsluta med Arn på bio!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oskar Blues har val anvant Centennial som aromhumle (och kanske ocksa torrhumlat med samma) i Dale's..? Sa det ar nog den varianten du tanker pa.

Anonym sa...

Hehe.. Pelladarinos! Så bra! :)

Anonym sa...

<3 sushi

Anonym sa...

dåligt att hansih inte kommenterat mina "matbilder", men de var väl så bra att han sitter hemma och skäms och har prestationsångest ;)

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler